Filharmónia Magyarország

Szavazok

Maestro Solti Nemzetközi Karmesterverseny
2017

1. AKIMOV Sergei

AKIMOV Sergei

Sergei Akimov 1989-ben született Moszkvában. Karmesteri tanulmányait tizenhárom évesen kezdte meg. 2011-ben jelentkezett a moszkvai Csajkovszkij Konzervatóriumba, ahol a neves karmester, Gennagyij Rozsgyesztvenszkij irányítása alatt tanult. Diákévei során megalapította saját zenekarát, „Affrettando” néven, mellyel olyan fontos koncerthelyszíneken léptek fel, mint a moszkvai konzervatórium nagyterme vagy a Glinka múzeum. Akimov volt az első Oroszországban, aki kamarazenekar élén vezényelte Sztravinszkij Tavaszi áldozatát és a Petruskát, Gerschwin Blue Monday című művét, Weill hegedűversenyét, Hacsaturján Cippolino című balettjének kamarazenekari változatát és számos más zeneművét, köztük kortárs orosz szerzők kompozícióit is. A Petruska és a Cippolino kamaraadaptációját maga Akimov készítette, ahogy a „Rockestralive” nevű zenekar repertoárjának darabjaiét, amelynek zeneigazgatója és vezető karmestere.

A hangszerek világa Akimov egyik sajátos érdeklődési területét képviseli. Ő maga is számos hangszeren játszik, köztük fagotton, trombitán, klarinéton, zongorán, népzenei hangszereken, fuvolán, angolkürtön; némelyiken professzionális, másokon amatőr szinten. Fagotton és kontrafagotton Vladimir Jurowsky, trombitán A. Rakityina, zongorán és cselesztán pedig V. Gergyijev vezénylete alatt játszott.

PhD dolgozatát John Coolidge Adams amerikai zeneszerző operáiról írja.

Jelenleg a moszkvai Operettszínházban dolgozik, ahol Johann Strauss A denevér és Ábrahám Pál Bál a Savoyban című operettjeit, valamint a Jane Eyre, a Matrimonio all’Italiana és az Anna Karenina című musicaleket dirigálta.


Szavazok